tisdag 8 februari 2011

Strängnäs Kultur läggs åt sidan.

Kulturen vägs inte i guld i Strängnäs.
Utan i damm, eller något liknande skulle man kunna tro. Majoriteten har bestämt sig för att bygga om konsertsalen i Paulinska Skolan. Detta protesterar flera insatta i Strängnäs kultur över! Jag har varit där en gång, i en politisk debatt mellan ungdomsförbunden. Mycket fin lokal och bra akustik och bra gjort för att en publik skall se något där.

Hur många sådana ställen har vi i Strängnäs? Finns Thomas-aulan kvar? Det vet jag faktiskt inte, vad gjorde man med det när Thomasgymnasiet stängdes ned? För där hade vi en lokal där sådan verksamhet kunde ske, men om både det och konserthallen i Paulinska är borta, vad har vi kvar?

Jag läste även Margits blogg där hon nämner Gyllenhjelmssalen som ett bättre alternativ. Själv har jag aldrig varit där och vet inte alls vilken verksamhet som sker i den. Så kan inte säga om den är bättre eller sämre, men om jag ska lita på Margit så är det ett mycket bättre alternativ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar