onsdag 8 september 2010

Debatten i Paulinska = Super Succé

Är jag en Beatles medlem, eller piratpartist?

Idag på Paulinska kändes det som att jag fick ett Beatles välkomnande!
Med det menar jag att det "hurrades" så mycket så jag visste inte om jag skulle
börja sjunga eller prata politik.

Det blev det senare dock, debatten började med att Muf hävdade att de är det största
ungdomsförbundet, det tillbakavisade jag och vann folkets jubel fort efter det.
Detta är andra debatten i rad som jag kallar succé, är jag en fantastisk talare
eller är det bara vår, Piratpartiets politik så är så underbar.

Jag blev även av med alla mina knappar och ballonger! Måste beställa mer!

I alla fall, efter detta så har jag fått känslan av att Strängnäs framtid ligger i goda händer.
Tack för dagen alla elever och lärare på Paulinska. Och tack till de andra i debattpanelen.

David Bergström, Piratpartiet

1 kommentar:

  1. Låter underbart.

    Jag hade samma upplevelse på en debatt i Härnösand idag...

    Moderatorn läste upp vilka vi var och vilka partier vi representerade. Det blev jubel och applåder när han sade piratpartiet...

    Sedan fick alla partier tre minuter var på att berätta om sin politik. Mellan varje anförande tackade moderatorn respektive parti och bad publiken om en applåd. Vi fick minst dubbelt så mycket applåder som resten :-)

    SvaraRadera